Månadens kund - Mars 2014

Bisnode

Bisnode finns idag på 19 marknader och är en av Europas ledande leverantörer av beslutsstöd, huvudsakligen inom kredit-, marknads- och affärsinformation. I Sverige har Bisnode kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Kalmar, Östersund och Umeå. Kontoret i Stockholm är alldeles nybyggt och ligger i Frösunda i Solna. Under januari månad 2014 flyttade personalen in, som tidigare satt utspridd runtom i Stockholm. Nu är det 10 000 kvm stora huset fyllt med 600 personer. Det sjuder av liv och många människor är i rörelse eller har möten i de många möteslokalerna i huset.

Hur länge har Bisnode varit kund hos AV-Huset?

Bisnode är en helt ny kund hos AV-Huset. I samband med att vårt nya kontor för 600 personer skulle byggas blev jag ansvarig för AV-tekniken i det nya huset. Jag tog direkt kontakt med fyra olika leverantörer som vi sedan jämförde. Det var min egen känsla, instinkt och riktigt bra referenser som avgjorde att jag valde AV-Huset som leverantör av AV-teknik.

Vad har AV-huset levererat?

AV-Huset har levererat en videovägg bestående av 4x55” NEC-skärmar i entréplan, AV-teknik till en stor eventyta högst upp i huset, AV-teknik till 36 mötesrum i huset (skärmrum och projektorrum) samt till två utbildningslokaler. Utbildningslokalen har en vikvägg så att rummet kan delas i två. När vikväggen är öppen har man möjlighet att visa samma information på båda skärmarna samtidigt.  

Varför har ni valt AV-Huset som leverantör?

Jag fick en bra känsla när jag mötte AV-Huset. Ett tydligt mervärde är också att AV-Huset erbjuder eventverksamhet och möjlighet till uthyrning av extra teknik. Jobbar man i den här branschen är man lösningsorienterad och vet att behoven förändras.

Hur har samarbetet fungerat med AV-Huset?

Samarbetet har fungerat mycket bra så jag är nöjd. Det har varit ett stort projekt med mycket planering innan själva jobbet satte igång i januari. Frågorna var många. Hur ville vi ha det? Vilken utrustning ville vi ha? Det var ont om tid och beslut måste fram. Vi jobbade tillsammans och både vi och AV-Huset kom med olika förslag. AV-Huset var lyhörda och förstod vad vi ville ha. I ett så här stort projekt behöver processen malas igenom.

Hur upplever du AV-Huset som leverantör?

AV-Huset har bra kompetens och är bra helt enkelt. Samarbetet med deras kontaktperson har fungerat bra, deras tekniker har varit på plats hos oss mycket. Han har varit riktigt duktig och verkligen jobbat på. Input från övriga på kontoret är att AV-tekniken är riktigt bra.

Mitt mål är att ha bra utrustning med hög kvalitet samtidigt som det måste vara enkelt att använda.

Vilka styrkor tycker ni AV-Huset har?

AV-Huset är erfarna och lösningsorienterade.

Vad är ni mest nöjda med när det gäller AV-Huset som leverantör?

Vi håller fortfarande på med finlir i lokalerna. Det finns även fler lösningar att ta tag i framöver, så samarbetet med AV-Huset kommer fortsätta. 

Ett exempel på en lösning som ger AV-Huset pluspoäng är automatisk avstängning. Ett krav var att projektorer och monitorer skulle stänga av sig automatiskt eftersom folk ofta glömmer det. Vi vill ju inte att maskinerna ska stå på över helger och nätter. Det var inget som fungerade direkt, men AV-Huset hittade lösningen.

Tipsa om den här sidan

Stefan Jalke, ansvarig för AV-tekniken hos Bisnode.

 " Det var min egen känsla, instinkt och riktigt bra referenser som avgjorde att jag valde AV-Huset som leverantör av AV-teknik."

”Mitt mål är att ha bra utrustning med bra kvalitet, men också enkelheten. Den är jätteviktig. Det måste vara lättskött.”