DSC_2150_980px

Månadens kund - September 2014

IBM Client Center 

IBM Client Center är ett kundcenter som finns på IBM i Kista. Dit kommer kunder och partner för att träffa IBM-anställda för att samarbeta, nätverka, utbilda sig, testa lösningar, delta i olika event, se virtuella demonstrationer och mycket, mycket mer. IBM Client Center är en viktig mötesplats, så där satsas det mycket på lokalerna med modern teknik, teknisk kompetens och olika typer av support. IBM Client Center har full konferensservice i en professionell miljö för både mindre och medelstora möten och utbildningar. Här finns en stor utställningsyta, 11 bokningsbara konferensrum och en utbildningslokal.

Hur länge har IBM varit kund hos AV-Huset?

IBM har varit kund hos AV-Huset i cirka 8 år nu. Under den här perioden har AV-Huset varit med och skapat olika lösningsområden här i vår utställningsyta på IBM Client Center.

Vad har AV-Huset levererat?

AV-Huset har levererat en helhetslösning till oss på IBM Client Center bestående av ljudsystem, videokonferenssystem, interaktiva kundsystem såsom mentometer, olika typer av touchskärmar, filmutrustning och kamerautrustning. AV-Huset har varit med i våra projektdiskussioner, så att vi med deras hjälp har kunnat skapa spännande visualiserade lösningar. Detta för att kunna uppnå den maximala inspirerande upplevelsen för kunden. Ett exempel är det ljudsystem vi har här på centret. Beroende på hur många parallella möten som är här samtidigt, kan vi dela in ytan i vår utställningshall ”Speakers Corner” i fyra olika ljudsektioner. Detta gör att det blir flexibelt och de olika mötena som pågår störs inte av varandra.  

AV-Huset hjälper oss att välja rätt utrustning och kan se fördelarna eller nackdelarna med en viss produkt. I vårt stora konferensrum har vi dubbla projektorer så att vi samtidigt ska kunna visa till exempel en agenda och en presentation på skärmen. AV-Huset ger oss olika typer av lösningar.  

Varför har ni valt AV-Huset som leverantör?

AV-Huset är en av de godkända leverantörer som IBM kan välja.  

Under hela perioden har vi fått ett fantastiskt stöd av vår kontaktperson som är säljare på AV-Huset. Han har stöttat oss med allt från innovativa idéer till att jobba ihop med de olika partner vi har, för att kunna få ihop en helhetslösning. 

Hur har samarbetet fungerat med AV-Huset?

Samarbetet fungerar jättebra. Vi har en mycket bra relation med er säljare. Jag kan alltid ringa. Han får mig att känna att jag nästan är den enda kunden. Han vet exakt vad vi har här på centret, vilket innebär en väldigt stor trygghet att kunna rådfråga. Han lyssnar och tar till sig våra önskemål.

Vid nya installationer gör AV-Husets installatörer ett mycket bra jobb. De är kunniga, kommer i utsatt tid och man kan alltid planera in det. Jag känner att jag kan lita till 100 % på leveranser från AV-Huset. Det kan hända att det någon gång varit fel på en bildskärm som inte funkat. Det har aldrig varit en diskussion utan det fixas direkt.

Hur upplever du AV-Huset som leverantör?

Jag känner mig 100 % trygg med AV-Huset. Det är av stor betydelse för oss eftersom vi hela tiden har våra kundevent där vi vill att allt ska funka, vi har deadlines och väldigt snabba puckar. Och där har vi fått hjälp. Det är framför allt den delen vi har nytta av. Att köpa utrustning kan man göra från vem som helst, men det är den som har helhetsåtagandet som kan stötta oss med det. För det är en rätt stor komplex värld vi lever i.

Vilka styrkor tycker ni AV-Huset har?

Det är servicen, snabbheten och supporten som vi får. Vi känner att vi alltid får det vi behöver. Jag behöver aldrig fundera. Vill jag ha en offert får jag den timmen efter. Det betyder mycket att vi får den snabbheten.

Vad är ni mest nöjda med när det gäller AV-Huset som leverantör?

Att vi får snabb och bra service av säljaren. Det är viktigt för oss att veta att man kan prata med den som vet exakt vilken utrustning vi har och att man kan bolla tankar och idéer direkt med varandra.  

Hur ser framtiden ut?

Under de här åren har det skett förändringar hela tiden och detta kommer inte att stanna av i framtiden. Vi kommer även i framtiden skapa nya utställningar som kan inspirera och informera kunderna om vad IBM gör inom olika spännande utvecklingsområden. Vi vill även ligga i framkanten då det gäller den tekniska miljön i våra konferensrum både då det gäller ljud- och bildsystem. Utvecklingen går mer och mer åt det digitala hållet, så det kommer vi jobba mer med i framtiden. Det allra viktigaste för oss är att all teknik vi har på centret alltid fungerar till 100 % i varje möte, varje dag året om.   
 
» Se bilder på AV-tekniken i IBM Client Centers lokaler
 

Tipsa om den här sidan
Agneta_Barregren
Agneta Barregren, Event Manager IBM Client Center. 
"Min roll på IBM Client Center är att jag är projektledare för byggandet av den utställningsyta vi har hos oss. De lösningar som IBM har tillsammans med affärspartner ska visas upp där, så att kunder kan bli inspirerade."    
 
DSC_2074_300px

"Under hela perioden har vi fått ett fantastiskt stöd av vår kontaktperson. Han har stöttat oss med allt från innovativa idéer till att jobba ihop med de olika partner vi har, för att kunna få ihop en helhets- lösning."

DSC_2100_300px


   
DSC_2129_300px