Sabis_Fagelbrohus_980px

Månadens kund - Juni 2014

Sabis Hotell & Möten

Sabis Hotell & Möten driver sex konferens- och mötesplatser inom Stockholmsområdet. Med tre sjönära och tre citynära lägen kan konferensbokare hitta den miljö som passar bäst för sitt möte. De sjönära; FågelbroHus, Krusenberg Herrgård och Smådalarö Gård är dessutom 4-stjärniga hotell.  De citynära mötesplatserna Näringslivets Hus, Nordic Forum och landmärket Wenner-Gren Center har en omedelbar närhet till storstadens puls och utmärkta kommunikationer. Det sistnämnda bjuder dessutom på en spektakulär 360° vy över Stockholm.

Hur länge har Sabis varit kund hos AV-Huset?

Vi blev kunder hos AV-Huset januari 2012. Det blev aktuellt när vi skulle renovera hela konferensanläggningen här på Fågelbrohus och då letade vi efter en samarbetsparter med AV-teknik. Vi tog då kontakt med er och några fler leverantörer. Det kändes väldigt bra när vi träffade säljaren och vi bestämde oss för att samarbeta med AV-Huset. Vi började med AV-tekniken här på Fågelbro. Sedan har samarbetet utökats, eftersom det fungerade så bra. Vi hade en bra kontakt. Det är jätteviktigt att det ska kännas rätt. Efter en tid utökade vi med lite mer AV-teknik och då föreslog jag att vi kunde skriva ett samarbetsavtal. Så nu har vi det också. Samarbetsavtalet omfattar alla sex anläggningarna och i det ingår både serviceavtal, inköpsavtal och utbildning för konferenspersonal. Teknik är färskvara. Folk slutar och det kommer nya konferensansvariga. Vårt mål är att hålla en utbildning varje år på varje ställe. Alla ska ha gått en utbildning varje år. Då kommer AV-Huset ut och utbildar. Utbildningarna är uppskattade.

Vad har AV-Huset levererat?

AV-Huset har installerat AV-teknik till alla anläggningar förutom till Näringslivets hus där Sabis endast hyr lokalerna. Till FågelbroHus har AV-Huset levererat all AV-teknik i form av projektorer, projicerbara skrivtavlor, projektordukar, högtalare och styrsystem till alla 12 konferensrum samt till det fina sällskapsrummet på bottenvåningen där man sitter skönt avslappnad i de sköna sofforna och fåtöljerna om man vill ha en salongkonferens. Till Krusenberg Herrgård och Smådalarö Gård har AV-Huset levererat projektorer och högtalare till de fem konferensrummen på respektive anläggning. Vi är inte klara än. Vi håller på varje år och byter ut och har kommit halvvägs på båda ställena. På Nordic Forum och Wenner-Gren Center har AV-Huset bytt ut lite projektorer och styrsystem.

Varför har ni valt AV-Huset som leverantör?

Jag kände att man fick en mycket bra kontakt med AV-Huset. AV-Huset levererar och gör det de säger. Många säger och så levererar de inte det de ska. AV-Huset har bra service och har rätt inställning till kunder. AV-Huset verkar vara måna om kunderna – och det är det viktigaste.

Hur har samarbetet fungerat med AV-Huset?

Bra! Jättebra! Bra kontakt med säljaren. Samarbetet med montörer och installatörer har också fungerat bra. Jag säger till om något inte fungerar. Då har det löst sig. AV-Huset är lyhörda. Hör inte jag av mig, så hör alltid någon av sig från AV-Huset för att höra hur allting fungerar. Om något går sönder är det alltid snabb leverans. Ett par dagar bort så sitter grejerna på plats. Så det är bra. Jag tycker samarbetet fungerar jättebra. Vi har även haft kontakt med AV-Husets hyresavdelning vid några tillfällen när vi behövt hyra en scen eller AV-teknik för event. 

Hur upplever du AV-Huset som leverantör?

Seriös. Noggrann. Serviceminded.    

Vilka styrkor tycker ni AV-Huset har?

En styrka är att AV-Huset är serviceminded. Jag har träffat både försäljningschef, säljare, montörer och installatörer. Alla har ett bra servicetänk. Det genomsyrar AV-Huset. Och det är trevligt.  

En annan styrka är att det oftast finns saker hemma eller går att få fram saker väldigt fort. Går en projektor sönder är det ett inkomstbortfall om den är sönder ett par dagar.

Vad är ni mest nöjda med när det gäller AV-Huset som leverantör?

Kundtänket som AV-Huset har. Man känner sig viktig som kund. Alla kan inte teknik. Teknik förnyas varje vecka. AV-Huset är kunniga och man känner sig viktig som kund. Min lilla fråga är viktig för oss och jag får ett svar och det blir snabb leverans.  

Hur ser framtiden ut?

Den börjar se ljus ut. Konferensbranschen är på väg uppåt. Det går ganska bra nu. När det gäller tekniksatsningen är vår plan att byta ut all teknik vi har i alla konferensrum inom en två-treårsperiod. Och sedan är det kanske dags att börja om och byta igen. 

Tipsa om den här sidan

 

Goran_Skeppstrom_300px
Göran Skeppström, Fastighetschef

"En styrka är att AV-Huset är serviceminded. Jag har träffat både försäljningschef, säljare, montörer och installatörer.
Alla har ett bra servicetänk.
Det genomsyrar AV-Huset.
Och det är trevligt."

Sabis_1838_300px
Sabis_1837_300px

”Jag kände att man fick en mycket bra kontakt med AV-Huset. AV-Huset levererar och gör det de säger. AV-Huset verkar vara måna om kunderna – och det är det viktigaste.”  

Krusenberg_Herrgård_Foto_Maria_Öhman
 

Smådalarö_Foto_Maria_Öhman